IntermeZZo verhuist en breidt uit. We staan aan de vooravond van de verhuizing en een aantal grote veranderingen.
Aanleiding om onze maandelijkse blogbrief voorlopig te beginnen met een nieuwsoverzicht, beknopte bijpraat over wat er speelt. Zo willen we je op de hoogte houden van en betrekken bij ontwikkelingen die IntermeZZo doormaakt. De nieuwsblog eindigt met een agenda van bijzondere acties de komende tijd.
Het 2e deel van de blogbrief bevat dan een blog, een beschouwing op een (actueel) thema. Deze maand is dat: Ontroerend goed

Verhuizen, het is bijna zo ver!

Enorm blij zijn we met onze ruimere huisvesting! Deze maand verhuizen we naar de dr. Van Thienenweg 1A in Zwolle. Op loopafstand van ons huidige gebouw en Isala. Jansen Vastgoed heeft de kar getrokken om het gebouw (op het terrein van het Waterschap) van voormalige kinderopvang Partou voor IntermeZZo beschikbaar te krijgen. De door Roparun toegekende financiële bijdrage zorgt voor vertrouwen dat we deze grote stap kunnen zetten. Zo ook de mooie bijdragen van Isala en van de stichting Vrienden van Isala. Het Zwolse bedrijfsleven en bedrijven uit de regio zetten zich enorm in met diensten, producten, menskracht en financiën om het pand te verbouwen en in te richten. Het lijkt wel een bijenkorf: een komen en gaan van bezige mensen, busjes, leveranciers. De inzet is soms overweldigend! Daarover gaat het 2e blog…

Op weg naar IntermeZZo 2.0 

Met de verhuizing naar ons nieuwe onderkomen, dat ruim 3 maal zo groot is als de huidige locatie in het Isala B-gebouw, kunnen we de kwaliteitsslag maken die we voor onze gasten voor ogen hebben. Zo gaan we óp naar IntermeZZo 2.0. We gaan de bestaande voorlichting, activiteiten en ondersteuning aan mensen met kanker en hun naasten verfijnen en verder uitbreiden. De teamleden zien daar erg naar uit en staan in de startblokken. En natuurlijk is het óók spannend!

Nieuwe gastvrouwen/gastheren solliciteren

Werken we tot nu toe met 2 vrijwilligers per dagdeel, in het nieuwe gebouw zijn er 3 mensen per dagdeel nodig. Dat betekent: plaats voor nieuwe vrijwilligers. De vacatures zijn uitgezet via sociale media en de pers gaf mogelijkheden tot free-publicity. Ook huidige vrijwilligers hebben mensen getipt. De wervingscampagne heeft goed gewerkt, er hebben heel wat mensen (m/v) gereageerd.
Het gaat om de nieuwe rol van een “gastvrouw/gastheer ontvangst”, vergelijkbaar met een receptionist en, zoals het huidige team: gastvrouwen/-heren met een luisterend oor, een warm hart en een heldere geest.
Inmiddels heeft Corine een aantal gesprekken gevoerd en zal komende tijd nog met verscheidene mensen spreken. Enkele nieuwe teamleden worden al ingewerkt. Omdat IntermeZZo een groeifase doormaakt, zijn er gaandeweg nog meer vrijwilligers nodig. De functies staan beschreven op de website www.intermezzo-zwolle.nl/nieuws

 

AGENDA

In de maand februari
Wat?
IntermeZZo gaat in februari verhuizen naar het nieuwe pand.
Wanneer?
De definitieve datum hangt samen met de afronding van de verbouwing en inrichtingswerkzaamheden.
Voor wie?
Voor alle medewerkers en gasten.
De datum dat IntermeZZo op de nieuw locatie haar activiteiten vervolgt, wordt via de website www.intermezzo-zwolle.nl en via (sociale) media bekend gemaakt.
Gasten die IntermeZZo bezoeken krijgen ook op locatie informatie over de verhuisdatum.

Maandag 23 april, 17.00-20.00 uur
Wat?
Officiële opening nieuwe locatie.
Voor wie?
Genodigden. Zij ontvangen een officiële uitnodiging.

Zaterdag 12 mei
Wat?
Feestelijk open huis van de nieuwe locatie.
Voor wie?
Voor iedereen die een kijkje wil nemen en wil ervaren wat IntermeZZo op de nieuwe locatie kan bieden!
Wanneer?
Van 10.00-16.00 uur.

Zaterdag 26 en zondag 27 mei
Wat?
4e editie SamenLoop voor Hoop Zwolle. IntermeZZo is één van de goede doelen.
De SamenLoop houdt in: een etmaal in estafettevorm wandelen in park de Wezenlanden voor kankeronderzoek. In estafettevorm wisselen teamleden elkaar af op een parcours. 24 uur staat symbool voor de voortdurende strijd tegen kanker.
Meer info op: www.samenloopvoorhoop.nl
Voor wie?
Gasten van IntermeZZo kunnen samen met medewerkers een team vormen om deel te nemen. Iedereen die te maken heeft gehad kan meelopen als eregast of ‘survivor’. Ook naasten kunnen deelnemen. Kortom: iedereen die zich betrokken voelt!